Rendszeres és ismétlődő rendszerhibákat tapasztal, amelyek akadályozzák a hatékony munkavégzésben? Úgy érzi, többet beszél a rendszergazdájával, mint a saját kollégáival? Akkor Ön valószínűleg egy reaktív informatikai szolgáltatóval dolgozik együtt.
Hogyan segítheti elő egy proaktív informatikai partner az üzleti teljesítményt és a növekedést? Blogcikkünkben bemutatjuk azokat a tippeket, amelyekkel Ön is felülmúlhatja versenytársait és még az ügyfélélményt is javíthatja.
A reaktív informatikai támogató csak akkor reagál a problémákra és hibákra, amikor jelzik azt neki, de akkor már valójában megtörtént a baj. Ezzel a szemléletmóddal a legnagyobb probléma, hogy az állandó „tűzoltás” – mindamellett, hogy a kelletténél hosszabb ideig hátráltatja egy vállalkozás normál működését -, legtöbbször további problémákat is okoz, mint ahogy az egy valós tűz eloltása közben is történni szokott. Az elsődleges és másodlagos károk felszámolása ilyenkor értékes időbeni és pénzügyi erőforrásokat emészt fel, melyek általában elkerülhetők és megelőzhetők olyan egyszerű “tűzvédelmi berendezéssel”, mint a monitorozás (“tűzjelző”), és a tudatos felkészülés (“tűzvédelmi terv”).
Monitorozás és felkészülés – Ez minden?!
Alapvetően igen. A proaktív informatikai támogatás két fő területből tevődik össze:
- a rendszerek hatékony monitorozásából – vagyis, hogy pontosan tudjuk mi történik, –
- valamint a stratégiai technológiai tanácsadásból – azaz a problémák elkerülése érdekében elvégzendő teendőkről, vagyis a felkészülésről.
A kezdeményező hozzáállás minimalizálja a problémák előfordulását azáltal, hogy a következetesen megfigyelt rendszerekben a legtöbb esetben azonosítani lehet egy probléma kialakulásának lehetőségét, még az előtt, hogy az valójában kialakulna.
Ha a probléma nem megelőzhető, akkor sem éri meglepetésként az üzemeltetőt, és felkészülten tud azonnali megoldással szolgálni a súlyosabb következmények elkerülése érdekében. Ez a hozzáállás csökkenti az informatikai problémák orvosolására fordított időt, és több ideje marad a munkavállalóknak a termelékenységet biztosító feladataik elvégzésére.
Mindemellett egy proaktív informatikai szolgáltató nagyban hozzájárul a vállalkozása sikeréhez, hiszen az alapvető kezdeményező szemléletmódja alapján a megelőzésre törekszik, így személyre szabott technológiai tanácsadást nyújt az üzemzavarok minimalizálása érdekében, hogy Ön maximalizálni tudja cége termelékenységét.
Stratégiai területként kezeli az informatikát? Szüksége van egy független, szakértő partnerre? Kérje ingyenes szakértői konzultációnkat!
Így profitálhat a proaktivitásból
Hogyan profitálhat ténylegesen a proaktív informatikai támogatásból? Az alábbi 7 pontban bemutatjuk.
- Rendszereit, hálózatait, alkalmazásait és eszközeit következetesen felügyelik és karbantartják. Ez azt jelenti, hogy a potenciális problémákat már azelőtt azonosítja és javítja informatikai támogató partnere, mielőtt azok kialakulnának és üzleti problémákat okoznának.
- A folyamatos monitorozás lehetővé teszi, hogy cége kikerülje a potenciális válsághelyzeteket, amelyek súlyosan befolyásolhatják a termelékenységet és a vállalat pénzügyi teljesítményét is.
- Mivel kevesebb informatikai probléma merül fel, kevesebb lesz a leállási idő és ezáltal javul a termelékenység.
- A folyamatos felügyelet azt is jelenti, hogy az informatikai infrastruktúra mindig naprakész lesz, ezzel is erősítve a kiberbiztonságot. Mindezek mellett a háttérben tapasztalt mérnökök hosszútávú megoldásokat dolgoznak ki az újbóli problémák esélyének minimalizálására.
- A proaktív informatikai szolgáltatók időt szánnak vállalkozása feltérképezésére és személyre szabott javaslatokat tesznek a technológiai fejlesztésekre, így valódi műszaki szakértői támogatásban lesz része, amely segít a folyamatok egyszerűsítésében, a hatékonyság növelésében, a versenytársak megelőzésében, és az általános ügyfélélmény javításában is.
- Rendszeres technológiai tanácsadásban részesülhet, hogy legyen informatikai ütemterve, és az összhangban legyen az iparági trendekkel, az új technológiával, de legfőképp vállalkozása igényeivel.
- Káresemény esetén a felkészült informatikai partnerek gondoskodnak arról, hogy a megfelelő biztonsági mentési és katasztrófa-helyreállítási intézkedések mihamarabb megtörténjenek cégében a fennakadások elhárítása, és a termelékenység mielőbbi visszaállítása érdekében.
A megelőzés jobb, mint a tünetek gyógyítása!
Az informatikai rendszerek állapotának tisztán reaktív módon történő kezelése ugyanaz, mint saját fizikai egészségünknek ilyen módon történő kezelése. A rendszeres ellenőrzésre járás egészségünk proaktív felügyelete. Orvosaink idő előtt felfedezhetik a potenciális egészségügyi problémák jeleit, – például a magas vérnyomást, vagy a magas vércukorszintet, – és intézkedhetnek annak érdekében, hogy megelőzzék a szövődmények kialakulását.
Ha a fentiek alapján az az érzés alakult ki Önben, hogy magasabb szolgáltatási szintet is kaphatna vállalkozása növekedésének optimalizálásához, a versenytársak megelőzéséhez és az ügyfélélmény fokozásához, akkor ideje proaktívabb támogató partnerre váltania.