Rendszer az informatikában

A felhőalapú üzleti e-mail funkcionális és pénzügyi előnyei

Egy vállalat szempontjából az üzleti levelezés ma az egyik legfontosabb rendszer, amely gyakran 99,9%-os üzemidőt, azaz folyamatos, hibamentes működést igényel. A felhőszolgáltatások számtalan hétköznapi előnyt nyújtanak a felhasználók számára, amelyekről sokat olvashattunk már a pandémia időszakában.

Ebben a cikkben a felhőalapú e-mail szolgáltatás azon üzleti és pénzügyi jellemzőit vettük górcső alá, amelyek a cégvezetőknek adnak értékes muníciókat az informatikai tervezéshez.

Változó költségek helyett fix kiadás

Bármennyire paradoxonnak hangzik, a pénzügyi átláthatóság az egyik legkomolyabb üzleti érv a felhőalapú üzleti levelezés mellett. Mire gondolunk?

A helyi szerverekbe történő kezdeti nagy beruházás negatív hatással van a vállalkozás pénzügyi mérlegére, főleg abban az esetben, ha a fent említett magas rendelkezésre állási és üzembiztonsági mutatókat várjuk el a földi rendszertől, és az adatbiztonságról akkor még szót sem ejtettünk. 

Ezzel szemben, ha a felhőbe tesszük át az üzleti levelezésünket, akkor nem fog több millió forint állni a helyi informatikai infrastruktúrában, hanem lehetőségünk van más bevételi forrásokba fektetni az így felszabaduló pénzösszeget.

Ezáltal profittermelő projektek indulhatnak el, ahelyett, hogy drága szerverekben állnának súlyos milliók-tízmilliók. 

Mindezek mellett a saját beruházás a legtöbb esetben a pénzügyi jéghegy csúcsát jelenti csak, mert a hardver és szoftver eszközök élettartama során felemésztett üzemben tartási költségek a legtöbb esetben legalább akkora, vagy nagyobb költséghányadot képviselnek, mint a kezdeti beruházás. Ezek általában rejtett költségek, melyek a kezdeti tervezés során egyáltalán nem, vagy csak részben ismertek és kalkulálhatók. 

Ugyanakkor egy felhőszolgáltatás jól kiszámítható havi, vagy éves díj ellenében, folyamatos rendelkezésre állást, magas adatbiztonságot, és a piaci igényekkel összhangban folyamatosan bővülő funkcionalitást biztosít, és ezeket a felhőszolgáltatók szerződésileg garantálják számunkra.

Az informatikusok üzletileg értékes munkát végezhetnek

A jó informatikai szakemberek egyre drágábbak, ezért a vezető joggal várja el, hogy olyan feladatokat végezzenek az informatikusai, amelyek üzleti értéket teremtenek, és ha közvetve is, de bevételt termelnek. Az e-mail rendszerek működésében felmerülő hibák állandó javítása, az adatbiztonság szinten tartása által megkövetelt folyamatos frissítések nem tartoznak ezen tevékenységek közé.

Vezetőként természetesen racionális cél a működési- és rezsiköltségeket olyan szintre csökkenteni, amely mellett még fenntartható az elvárt szolgáltatási színvonal, de a levelezés felhőbe költöztetésével értékes informatikai erőforrások szabadulnak fel a bevételnövelő projektekhez.

A közvetlen üzleti előnyön túl azonban van egy másik nagyon fontos nézőpont is, mégpedig a munkavállalóé. 

Nagymértékben fokozza az informatikus motivációját, ha az e-mail rendszer állandó javítgatása helyett olyan munkát végezhet, ami szakmai kihívásokkal és sikerélményekkel jár.

A felhő tehát a közvetlen pénzügyi előnyökön túl boldog informatikusokat ad nekünk, akik új üzleti technológiák bevezetésével, vagy a meglévő üzleti folyamatok hatékonyságának növelésével pénzt termelnek a vállalatnak.

Nincs frissítés, bővítmény telepítés vagy javítás

A felhő nyilvánvaló előnyei közé tartozik, hogy nem kell frissíteni, telepíteni a bővítményeket vagy javítani. 

Említettük, hogy az e-mail kakukktojás az informatikai rendszerek között, mivel állandó üzemidőt igényel. 

A levelezés felhőbe költöztetésével hatalmas terhet és stresszt veszünk le a rendszergazdák válláról azzal, hogy egy üzemzavar esetén nem kell az e-mail rendszer helyreállításával foglalkozniuk.

Ez persze nem azt jelenti, hogy a nagy felhőszolgáltatóknál elképzelhetetlen egy üzemzavar. Mivel azonban a felelősség a szolgáltatót terheli, biztosak lehetünk benne, hogy megteszi a megfelelő óvintézkedéseket, hogy világszinten a felhasználók csak egy kis részét érintse egy esetleges meghibásodás.

Ezzel szemben, ha a cég saját adatközpontja áll le, akkor se a recepciós, se a cégvezető nem tud dolgozni.

Rugalmasan méretezhető e-mail szolgáltatás

A fent leírtakon túl a felhőszolgáltatások legnagyobb előnye, hogy rendkívül gyorsan igazíthatók a változó szervezeti igényekhez. Így mindig csak annyi tárhelyért és funkcionalitásért kell fizetni, amennyit használunk. 

Gondoljunk csak bele, mennyi pénzt dob ki egy 30-40 fős vállalkozás egy drága, túlméretezett szerverrel, amikor mindezt fogyasztás alapú havi előfizetéssel is megoldhatná a felhőben.

Arról nem is beszélve, hogy létszámbővítés vagy csökkentés esetén egyik napról a másikra rugalmasan lehet módosítani az előfizetések számát, vagy akár a szolgáltatás összetételét.

Összefoglalva

Láthatjuk, hogy a felhőszolgáltatások nemcsak a munkavégzést teszik rugalmasabbá azzal, hogy bárhonnan, bármilyen eszközről szabadon dolgozhatunk, de nagyon erős pénzügyi érveket is fel tudunk sorakoztatni a felhő mellett.

A felhő tehát a továbbiakban nem csak a távmunka, hanem az informatikai költségek optimalizálásának is a fő eszköze lehet a tudatosan tervező cégvezetők számára.

Rugalmasan alakítható informatikai környezetre vágyik? Szeretné növelni a kollégák hatékonyságát?
Kérje ingyenes szakértői konzultációnkat!

Kövessen minket itt is!

További hasznos tippekért, aktuális üzleti informatikai hírekért kövessen minket közösségi oldalainkon és iratkozzon fel hírlevelünkre!

Iratkozzon fel hasznos leveleinkre!

Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.